snasui.com ยินดีต้อนรับ ยินดีต้อนรับสู่กระดานถามตอบ Excel and VBA และอื่น ๆ ที่เป็นมิตรกับทุกท่าน มีไฟล์แนบมหาศาล ช่วยให้ท่านค้นหาและติดตามศึกษาได้โดยง่าย สมาชิกท่านใดที่ยังไม่ได้ระบุ Version ของ Excel ที่ใช้งานจริง สามารถทำตาม Link นี้เพื่อจะได้รับคำตอบที่ตรงกับ Version ของท่านครับ ระบุ Version ของ Excel
I have got a question to ask you how to track amount due.is it possible with excel formula to handle.
For example I have amount to pay $790 (principal and interest) a client is late to pay so they have a penalty of $ 3.5.
If client comes to pay $150.i need an excel formula to track.so if he/she paid $150 so penalty is 0, interest will leave and principal as well.
1.forget it.it partially paid in last month so it left 456+153=609 only.
2.3.5$ is penalty for late of 3 days or more...
The problem is how can we can write formula in excel to track amount of principal, interest or penalty left after payment.in this case $150 it will deduct to pay penalty first $3.5 so amount left $146.5 will pay for interest .interest decreases to 146.5$ leaving amount $6.5 so money is over without any left for principal , principal amount stay the same $453.
The procedure said amount paid from client will deduct penalty first then interest and finally, principal.